×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه‌های خبری

true
   چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷  
it is true
true
true
دعوت از شهرداری تبریر برای برگزاری نمایشگاه «تبریز ۲۰۱۸» و شب فرهنگی تبریز در شهر دوسلدورف آلمان

به گزارش ایسنا، سعید حاجی‌زاده با حضور در برنامه تلویزیونی تبریزیم به مناسب روز ارتباطات و روابط عمومی، گفت: به جهت نامگذاری تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل در دو شاخه اطلاع رسانی و حوزه امور بین‌الملل بر این مبحث متمرکز شد.
حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: در شورای چهارم هم در کمیسیون‌های مختلف صحبت شده و مهمترین نقیصه مورد بحث این بود که نتوانسته‌ایم پتانسیل‌ها و ظرفیتهای تبریز را مطرح و معرفی کنیم.
وی افزود: تبریز ۲۰۱۸ بهانه‌ای شد تا به طور مضاعف به این امر پرداخت شده و برای رفع این نقیصه تلاش کنیم.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کلانشهر تبریز، با بیان اینکه در حوزه امور بین الملل تلاش شد که با کشورهای همسایه و ۹ شهر خواهرخوانده ارتباط منسجم برقرار شود، اظهار کرد: سعی می کنیم با برگزاری هفته های فرهنگی و یا روز تبریز در این شهر یا شهرهای مقصد ظرفیت‌های گردشگری کهن‌شهر تبریز معرفی شود.
وی ادامه داد: سفرای کشورهای مختلف در چهار ماه گذشته مثل اتریش و نروژ در تبریز حضور یافتند و غیر از مبحث تبریز ۲۰۱۸ مسائل مختلف روابط مشترک و انعقاد پروتکل‌های خواهرخواندگی بطور جدی بحث شد.
حاجی‌زاده گفت: به غیر از این شهرها ۱۰ پیشنهاد جدید عقد قرارداد خواهرخواندگی داریم، که برای معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گردشگری این شهر در خارج از کشور کمک خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه در بحث داخلی نیز مبحث تبلیغات به دو محور تقسیم می‌شود، گفت: عمده محور بحث تبریز ۲۰۱۸ بود که در بدو قبول این مسئولیت در اواخر دی ماه ۹۶ در این بحث متمرکز شدیم تا به بهانه‌های مختلف تبریز را معرفی کنیم.
حاجی‌زاده تصریح کرد: علاوه بر اینکه بحث تبلیغات محیطی و فضاسازی غیر از تبریز در دیگر شهرها برای اولین بار انجام شده، بیلیوردهای مختص تبریز ۲۰۱۸ در برخی کلانشهرها مثل تهران، اصفهان، شیراز، اهواز، مشهد، همدان، بندرعباس اکران شد، که در نتیجه اینها شاهد حضور حجم بالایی از گردشگران بهاری در ایام نوروز در تبریز بودیم.
وی یادآوری کرد: همچنین سعی کردیم از ظرفیت رسانه ها نیز استفاده کنیم تا جایی که طی ۴ ماه گذشته شبکه‌های سراسری یک، سه، چهار، شما و خبر و… در قالب برنامه‌های مختلف به معرفی تبریز پرداخته‌اند، بخصوص در شبکه چهار تا بهمن و اسفند ۹۶ در بخش خبری ساعت ۲۰ روزهای جمعه هر هفته ۵ دقیقه به معرفی جاذبه‌ها و پتانسیل‌های تبریز ۲۰۱۸ پرداخت می‌شد و در نهایت توانستیم در این مدت کوتاه ۱۲۰ دقیقه برنامه برای معرفی تبریز ارائه کنیم.
حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: در شبکه های برون مرزی وضعیت باز هم‌بهتر از این بود و بالغ بر ۳۵۰ دقیقه برنامه توسط شبکه‌های العام، پرس تی‌وی press Tv ، المنار، الفرات و… پخش شد.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کلانشهر تبریز، با بیان اینکه تمام این تلاشها دست به دست هم دادند تا در ایام نوروز نزدیک به ۴۰ درصد افزایش گردشگر داشته باشیم، گفت: حدود ۸۵ درصد نیز افزایش مسافر و تکمیل ظرفیت هتل ها در تبریز بود.
حاجی‌زاده تاکید کرد: برای دور دوم برنامه هایی اجرا کردیم، برای سه ماهه ایام تابستان که این روند را ادامه دهیم چراکه مهمانان تابستانی تبریز بالاتر از این آمار خواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده برای توسعه فعالیت های حوزه رسانه ای شهرداری گفت: برای دریافت مجوز رسانه مکتوب شهرداری تبریز اقدام کرده‌ایم و برای راه اندازی روزنامه سراسری در تبریز و با تصویب شورای شهر تبریز مقدمات لازم را فراهم می کنیم.
وی اظهار کرد: در نظر داریم بخش مولتی مدیای رسانه رسمی شهرداری، شهریار نیوز را راه اندازی کرده و این رسانه را به صورت چند زبانه ارایه کنیم و برخی ارتباطات با رسانه‌های رسمی را نظامند و هدفمند کنیم.
حاجی زاده اظهار کرد: تلاش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز بر این است که از ظرفیتهای ملی، بین المللی و ظرفیت رسانه ها، فضاسازی و تبلیغات محیطی و رسانه های دیداری و شنیداری و تصویری برای معرفی تبریز به عنوان شهر گردشگرپذیر در سالهای آینده استفاده شود.
وی با اشاره به فعالیتهای انجام شده، توسط اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کلانشهر تبریز، برای معرفی این کلانشهر به حضور تبریز و شهرداری تبریز در چند نمایشگاه طی۴ ماه گذشته از جمله نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران و امیت استانبول، چند نشست بین المللی زیر نظر سازمان بین المللی UCLG، گفت: همه این کارهای بین المللی در ماههای آتی نیز ادامه خواهد یافت و برگزاری هفته‌های فرهنگی بخصوص در شهرهای گنجه و باکو انجام می‌شود.
وی گفت: شهردار تبریز برای حضور در مراسم جشن ماگیلوف بلاروس که خواهرخوانده تبریز است، توسط شهردار این شهر در افتتاحیه تبریز ۲۰۱۸ بصورت رسمی دعوت شد.
حاجی‌زاده همه این ارتباطات بین المللی را در معرفی شایسته تبریز تاثیرگذار دانسته و گفت: حضور ریاست محترم جمهوری باعث شد که رویداد تبریز ۲۰۱۸ بازتاب خوبی در رسانه‌های بین المللی داشته و در صدر خبرگزاریهای معتبر دنیا قرار گیرد.
حاجی زاده ادعان داشت: تبریز و تبریز ۲۰۱۸ در تیتر نزدیک به ۵۰ خبرگزاری و روزنامه رسمی دنیا از کشورهای آمریکایی و اروپایی و آسیایی گرفته تا کشورهای حوزه خلیج فارس و عربی و کشورهای همسایه قرار گرفت.
وی ادامه داد: حضور رئیس جمهور در این رویداد باعث شد نام تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در تیتر اول رسانه های جهان قرار گیرد که خروجی و نتایج این رویداد را در ماههای آتی شاهد خواهیم بود.
حاجی‌زاده گفت: خبرگزاریهای امریکایی مثل خبرگزاریهای ساکرامنتو بیی( Sacramento Bee)، کامن دریمز( (Common dreams، یو اس نیوز((us news، وان امریکا نیوز نت ورک( (one America news network به این رویداد مهم گردشگری کشور ایران در تبریز پرداخت کردند در اروپا نیز پریما نیوز prima news و بی‌بی‌سی bbc پرداخت کردند، در آسیا گیودو ژاپن، خبرگزاریهای چین، هند، بنگلاش، پاکستان و در حوزه خلیج فارس الجزیره و المنار و در خبرگزاری و تلویزیون رسمی قطر و دیگر کشورهای همسایه نیز به این مساله پرداخت کردند.
وی گفت: شهر تبریز که در سالهای گذشته ظرفیت و پتانسیل بالای گردشگری این شهر مغفول مانده بود حالا به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در دنیا مطرح شده است.
سعید حاجی‌زاده‌ با بیان اینکه، سعی می کنیم اهمیت این امر را تبیین کرده و با حرکت و اقدامات شایسته وظیفه خود را به نحو احسن ایفا کنیم، گفت: از اولین روزی که تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی همزمان با شورای چهارم مطرح شد تلاش بر این بود که این رویداد به بهترین شکل به مردم معرفی و هم ماهیت و اهمیت موضوع گردشگری تبیین شود.
وی افزود: به خوبی واقفیم که اگر مردم با اهمیت این رویداد آگاه شوند با مسئولان ذیربط همراهی خواهند کرد و اگر به این مساله آگاه نباشند ما توفیق و نتیجه مطلوبی از این مساله دریافت نخواهیم کرد.
حاجی‌زاده گفت: این رویداد علاوه بر اهمیت فرهنگی و اجتماعی تاثیرات اقتصادی بالایی هم در پی خواهد داشت زیرا تعداد زیادی از کشورهای توسعه یافته امروز بخش اعظمی از بودجه خود را با درآمدهای گردشگری و صنعت توریسم اداره می کنند.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کلانشهر تبریز، ادامه داد: ما هم تلاش کردیم تاثیرات و اهمیت این رویداد را برای مردم تبیین کنیم؛ چرا که یقین داریم اگر مردم این اهمیت را باور و لمس کنند خود برای حضور گردشگر و اینکه میهمان تبریز با خاطره ای خوش شهر ما را ترک کنند، با ما همکاری و مشارکت خواهند کرد.
حاجی‌زاده گفت: به دلیل حضور ریاست محترم جمهوری و مسائل و محدودیتهای این سفر جای برگزاری جشن مردمی ۲۰۱۸ خالی بود که با دستور شهردار محترم تبریز دو روز بعد در مرکز همایشهای بین المللی برگزار شد و بسیار غافلگیر شدیم زیرا با یک روز تبلیغ، حدود ۶ هزار نفر در این جشن حضور یافته و با وجود طولانی بودن مراسم ما را تا آخر برنامه همراهی کردند.
وی تصریح کرد: این استقبال و حضور پرشور نشان از علاقه شهروندان دارد و باید چنین برنامه هایی بصورت مرتب و منسجم و با کیفیت بالاتر برگزار شود که قطعا شهردار محترم تبریز هم بر مشارکت و همراهی مردم در جشنهای تبریز ۲۰۱۸ تاکید دارند.
حاجی‌زاده اضافه کرد: تاکید شهردار تبریز بر حضور و مشارکت مردم در جشن‌های تبریز ۲۰۱۸ است و در این مورد بعد از ایام ماه مبارک رمضان به اتفاقات خوبی شاهد خواهیم بود.
وی گفت: اهمیت، کارکردها و ظرفیت رسانه برای همگان آشکار است و سعی و تلاش ما این است که از ظرفیت رسانه در حل و فصل مشکلات شهری و هم ارائه آموزشهای شهروندی و ارتقای فرهنگ شهرنشینی بهره بگیریم.
حاجی‌زاده با بیان اینکه طبق نظر شهردار، رویکرد شهرداری به تداوم برنامه تبریزیم است، اظهار کرد: این برنامه در سری جدید، با تغییراتی همراه خواهد بود و قصد داریم خود ما هم در زمینه انتقاد قدم گذاشته و با افزایش جذابیت برنامه خودمان نیز مشکلات را بررسی و نقاط ضعف را اصلاح کنیم، از مردم کمک بگیریم و وظایف خود را به درستی انجام دهیم.
وی با تقدیر از همکاران اداره‌کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کلانشهر تبریز، برای تلاش‌های‌ شبانه روزی برای برگزاری هرچه بهتر رویداد تبریز ۲۰۱۸ و خدمات رسانی و اطلاع رسانی شفاف به شهروندان، روز ارتباطات و روابط عمومی را به خانواده بزرگ روابط عمومی شهرداری تبریز تبریک گفت.

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false



ارسال