میان وعده‌های مناسب برای کنترل وزن

استفاده از میان وعده‌های مناسب برای افراد لاغر و دارای اضافه وزن نقش موثری در کنترل وزن دارد.

مهدنیوز – سرویس سلامت: محمدتقی انوشه متخصص تغذیه در این زمینه گفته است کسانی که قصد افزایش و یا کاهش وزن دارند باید میان وعده‌ها را در وعده‌های غذایی خود بگنجانند در این زمینه در بررسی‌ها مشخص شده افراد لاغر به هیچ عنوان نباید میان وعده‌ها را حذف کنند چرا که این امر منجر به کاهش کالری روزانه نسبت به مقدار معین و در نتیجه کاهش وزن در آنها می‌شود، افراد چاق هم باید با مصرف میان وعده از ایجاد گرسنگی بیش از حد جلوگیری کنند و میل به غذا خوردن را در خود کاهش دهند، بنابراین لزوم استفاده از میان وعده‌ها چه در کسانی که قصد کاهش وزن و چه کسانی که قصد افزایش وزن را دارند، با اهمیت است.

این متخصص تغذیه افزود:‌ افراد دارای اضافه وزن و چاق بهتر است در میان وعده‌ از میوه‌ها، سبزی‌ها و صیفی‌ها استفاده کنند؛ مصرف موادی مثل کرفس، کاهو و در کل موادی که فیبر بیشتری دارد، آنها را برای کنترل اشتها همراهی می‌کند.

اگر قصد استفاده از آبمیوه‌ها را دارید باید به سراغ نمونه‌های طبیعی بروید اما در مجموع آبمیوه‌ها می‌توانند برای افراد لاغر بهتر باشند چرا که افراد دارای اضافه وزن از مصرف میوه به دنبال دریافت فیبر هستند که درصد کمی از آ‌ن در آبمیوه‌ها یافت می‌شوند و بهتر است میوه را جایگزین آن کنند.

ارسال نظر