×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه‌های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۷ آبان - ۱۳۹۶  
it is true
true
false

به گزارش  مهر، مرتضی آبدار شامگاه سه شنبه در مراسم ثبت ملی آجیل تبریز با اشاره به ثمرات اقتصادی ثبت آثار در فهرست ناملموس گفت: برای ایجاد یک برند، معرفی و ارتقا گستره پوشش مولفه های مهمی به حساب می آیند و ثبت ملی اثر در این راستا نقش بسیار مهمی دارد و مورد ثبت شده را به نوعی انحصاری به یک منطقه خاص جغرافیایی نسبت می دهد و با توجه به فراگیر بودن و جنبه عمومی این آثار، معرفی آنها با سرعت بیشتری انجام می شود.

او در ادامه افزود: بیشترین تاکید در عرصه گردشگری روی تبلیغات متمرکز است و برای پیشرفت در عرصه گردشگری می بایست به این مقوله اهمیت بیشتری قائل شد. در همین راستا است که در تلاشیم با ایجاد و تقویت برندهای خاص نام تبریز را در عرصه های گوناگون بیشتر از پیش بر سر زبان ها بیاندازیم.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی گفت: زمانی می توان شاهد پیشرفت در گردشگری بود که اثرات اقتصادی آن را در جامعه ببینیم و در این میان تبریز ۲۰۱۸ فرصتی طلایی برای گردشگری استان است و می خواهیم از این طریق آنچه از آن اهداف عالی اقتصاد مقاومتی یاد می شود را جامه عمل بپوشانیم.

وی در ادامه سخنانش با تقدیر از اتحادیه آجیل و خشکبار تبریز خاطر نشان کرد: اگر همت صاحبان این صنف در راستای ثبت آجیل نبود این مهم محقق نمی شد. تمام مجموعه های دیگر نیز که شاخصه ای در عرصه ملی دارند باید در این زمینه پیشقدم شوند و سیاست اداره کل استان نیز، حمایت از این برنامه ها است.

آبدار در پایان با تاکید بر لزوم حمایت صاحبان صنایع و صنف ها از صنایع دستی گفت: اگر بتوانیم در بسته بندی های محصولاتی چون آجیل و نظایر آن، از صنایع دستی استفاده کنیم هم در معرفی این رشته ها و تولیدات آنها موفق خواهیم شد و هم با ترویج  فروش آن از هنرمندان فعال در این عرصه حمایت خواهد شد.

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true




ارسال