مدیر مرکز مطالعات ادارهکل میراثفرهنگی آذربایجان شرقی از ارائه ۹ برنامه راهبردی در راستای توسعه اقتصاد فرهنگی خبر داد.
مهد نیوز – احد قهرمانی اظهار داشت: «پیرو ابلاغ نقشه مهندسی کشور به استان ها و اعلام ۱۷ اقدام و راهبرد ملی در راستای توسعه اقتصاد فرهنگی، ادارهکل میراث فرهنگی استان برنامههای تخصصی خود را ارائه کرد.»
مدیر مرکز مطالعات ادارهکل میراثفرهنگی آذربایجان شرقی از ارائه ۹ برنامه راهبردی استان در راستای توسعه اقتصاد فرهنگی، خبر داد و گفت: «از جمله برنامههای ارائه شده به عنوان برش استانی میتوان به برگزاری نمایشگاههای بین المللی فرش و محصولات فرهنگی، برندسازی محصولات صنایع دستی، ایجاد فروشگاه اینترنتی صنایع دستی، برگزاری همایش اقوام ایرانی-اسلامی، احیا مکاتب هنری تبریز، احیا خانههای ارزشمند تاریخی، ایجاد موزه مردمشناسی، ایجاد موزه مفاخر آذربایجان و شناسایی، ثبت شهرهای ملی و روستاهای هدف صنایعدستی اشاره کرد.»
او با اشاره به اینکه دومین اقدام، ۱۷ راهبرد ارائه شده کشور به توسعه بازار صنایع دستی اختصاص دارد، به تصویب ۴ برنامه استانی ارائه شده در این راستا اشاره کرد و گفت: «برنامههای تصویب شده شامل نمایشگاههای بین المللی فرش و محصولات فرهنگی، برندسازی محصولات صنایع دستی، ایجاد فروشگاه اینترنتی صنایع دستی و ثبت شهرهای ملی و روستاهای هدف صنایعدستی است که ادارهکل میراثفرهنگی استان به عنوان مسئول اجرا و ۱۸ دستگاه اجرایی دیگر در پیشبرد این اهداف همکاری خواهند داشت.»
قهرمانی، اظهار داشت: «همچنین این اداره کل شناسایی، ثبت، تملک و بازسازی خانههای تاریخی را در دستورکار قرار داده تا با اعطای آن بخش خصوصی و تعریف کاربریهای فرهنگی و گردشگری از جمله تبدیل به خانه موزه، بوتیک هتل، رستوران سنتی، خانه هنرمندان، خانه موسیقی، خانه علما و … اقتصاد فرهنگی استان رونق یابد.»/فارس