عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: طبق آمار منتشر شده حدود ۳/۵ میلیون دانشآموز از آموزش آنلاین جا ماندهاند.
مهد نیوز، مهدی اسماعیلی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد جزئیات تبصره ۸ لایحه بودجه ۱۴۰۱ اظهار کرد:کمیسیون تلفیق بودجه در جریان بررسی بخش هزینهای تبصره ۸ لایحه بودجه؛ ۱۰ درصد از محل منابع حاصل از واردات خودرو را برای کمک به فعالیتهای پژوهشی و فناوری در دانشگاههای دولتی وزارت علوم و بهداشت و دانشگاه صنعتی مالک اشتر، دانشگاههای فرهنگیان، پیام نور، شهید رجایی، شاهد، جهاد دانشگاهی و سازمان نوسازی مدارس برای خرید تبلت دانشآموزی مناطق محروم و روستاها اختصاص داده است.
کودکان بسیاری به تبع شدتگیری کرونا از تحصیل جا ماندهاند
وی گفت: اپیدمی کرونا تاثیرات کلی بر زندگی تمام افراد داشت بهگونهای که در طول دو سال اخیر شاهد تعطیلی مدارس بودیم و همین موضوع باعث جا ماندن تعداد بسیاری از کودکان از تحصیل شده است؛ کمبود امکانات آموزشی و نبود زیر ساختهای مناسب برای آموزش آنلاین آسیب جدی به سطح علمی کشور وارد کرده است.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: طبق آمار منتشر شده حدود ۳/۵ میلیون دانشآموز از آموزش آنلاین جا ماندهاند؛ سال گذشته هم در جلسهای را با کمیسیون تلفیق در خصوص کودکان جامانده از تحصیل داشتیم؛ اعتباراتی برای آنها در نظر گرفته شد و امسال هم این ردیف اعتباری بهطور گسترده برای فعالیتهای آموزشی و پژوهشی در دانشگاهها و تهیه امکانات آموزشی همچون تبلت دانشآموزی و گوشی هوشمند در مناطق مختلف به ویژه روستاها در نظر گرفته شده است.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: این اعداد و ارقام مد نظر در کمیسیون تلفیق پاسخگو به نیاز آموزشی کشور نیست اما اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در کمیسیون تلفیق تمام تلاش خود را میکنند تا موانع آموزشی از پژوهش در دانشگاهها تا برطرف شدن مشکلات آموزشی دانشآموزان جامانده از تحصیل را رفع کنند./فارس