• آخرین
  • در جریان
  • همه
روابط عمومی و رسانه، بازوان توانمند توسعه

روابط عمومی و رسانه، بازوان توانمند توسعه

اردیبهشت 27, 1400
پرداخت 21 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به خانواده های چندقلو/ 1728 خانواده آذربایجانی فرزندان چند قلو دارند

۱۷ مصدوم زلزله سراب ترخیص شدند

خرداد 2, 1402
پرداخت 21 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به خانواده های چندقلو/ 1728 خانواده آذربایجانی فرزندان چند قلو دارند

فرمول پاداش صرفه جویی برق/ همه مشترکان خانگی برق تبریز مشمول طرح پاداش صرفه‌جویی می‌شوند

خرداد 2, 1402
پرداخت 21 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به خانواده های چندقلو/ 1728 خانواده آذربایجانی فرزندان چند قلو دارند

تغییر زمان و مکان تور دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان

خرداد 2, 1402
پرداخت 21 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به خانواده های چندقلو/ 1728 خانواده آذربایجانی فرزندان چند قلو دارند

مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید هدفمند و مستمر باشد

خرداد 2, 1402
مادر شهیدان «سلیمی مقدم» در هریس آسمانی شد

تشکیل بانک سلول‌های بنیادی خون‌ساز/ 2 برابر شدن اهداکنندگان عضو در آذربایجان‌شرقی

خرداد 2, 1402
پرداخت 21 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به خانواده های چندقلو/ 1728 خانواده آذربایجانی فرزندان چند قلو دارند

نمایش‌های جشنواره تئاتر رضوی از تنوع موضوعی خوبی برخوردار هستند

خرداد 2, 1402
پرداخت 21 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به خانواده های چندقلو/ 1728 خانواده آذربایجانی فرزندان چند قلو دارند

پرداخت 21 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به خانواده های چندقلو/ 1728 خانواده آذربایجانی فرزندان چند قلو دارند

خرداد 2, 1402
مادر شهیدان «سلیمی مقدم» در هریس آسمانی شد

ضرب‌الاجل 2 هفته‌ای سازمان هواپیمایی برای لغو پروازهای چارتری تهران به تبریز

خرداد 1, 1402
مادر شهیدان «سلیمی مقدم» در هریس آسمانی شد

خط یک به آخر رسید، اما مترو به ایستگاه نرسید/ حکایت دیگری از افتتاح‌های ویترینی!

خرداد 1, 1402
مادر شهیدان «سلیمی مقدم» در هریس آسمانی شد

برگزاری اردوی 2 هفته‌ای تراکتور در ترکیه/ حضور سه مربی لالیگا در کنار خمز

خرداد 1, 1402
مادر شهیدان «سلیمی مقدم» در هریس آسمانی شد

1521 مورد عمل‌ پیوند عضو در تبریز/ 30 درصد پیوندهای شمال‌غرب

خرداد 1, 1402
مادر شهیدان «سلیمی مقدم» در هریس آسمانی شد

برخی جوانان از عواقب شوم مصرف «گل» آگاه نیستند

خرداد 1, 1402
دوشنبه, خرداد 15, 1402
  • ورود
مهدنیوز
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • دانش و فناوری
  • فرهنگی و هنری
  • گزارش
  • یادداشت
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مهدنیوز
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی یادداشت

روابط عمومی و رسانه، بازوان توانمند توسعه

توسط مدیر
اردیبهشت 27, 1400
در یادداشت
0
روابط عمومی و رسانه، بازوان توانمند توسعه
492
سهام
1.4k
بازدیدها
Share on FacebookShare on Twitter

اقبال مردمی به سازمان‌های پاسخگو و حافظ ارتباط، نشانه‌ای بر موفقیت روند اطلاع‌رسانی و زمینه‌ساز تعمیق و تعالی تلاش‌های روابط عمومی است.

مهد نیوز – فرینوش اکبرزاده : روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی فرصتی است برای بازخوانی و بازنگری زمینه‌های مختلف توسعه جامعه با بهره‌گیری از ظرفیت بالای رسانه‌ها و بازوی اجرای آنها در نهادهای خدمت‌رسان یعنی روابط عمومی‌ها…

روابط عمومی، نهادی برای برقراری ارتباط و عجین با تبلیغات است و سه هدف عمده آشنایی بخشی به محیط از عملکرد درونی، دریافت بازخورد محیط از این آشنایی بخشی و توسعه ارتباط این دو بخش را دنبال می‌کند. با این حال هنوز دیدگاه دقیقی نسبت به اطلاع‌رسانی اقدامات صورت گرفته در سازمان‌ها و ادارات از طریق روابط عمومی‌ها وجود ندارد و هنوز خیلی‌ها بر این باورند که بیان برخی مطالب می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی در استمرار فعالیت‌های آنان شود، به همین جهت با دیدی منفی نسبت به عملکرد روابط عمومی‌ها می‌نگرند.

همچنین وجود نگاه تبلیغی به موضوع اطلاع‌رسانی موجب تبدیل روابط عمومی به بلندگویی بی‌تاثیر است که کارکردش در حد بزرگ‌نمایی اقدامات ثمربخش سازمان تقلیل یافته. هر چند در سال‌های اخیر تغییرات اندکی در عرصه فعالیتی روابط عمومی‌ها حاصل شده است اما تحول چشمگیری را شاهد نیستیم و هنوز در بر روی همان پاشنه سابق می‌چرخد.

همچنان در این عرصه نیازمند مقدماتی همچون آموزش مداوم و فرهنگ‌سازی، ایجاد زمینه مشارکت گسترده مردم، تجهیز روانی مردم برای پذیرش پیامدهای توسعه، کمک به افزایش بهره‌وری سازمان، تقویت و گسترش تفاهم درون سازمانی همچنین کارآمد کردن نظام کارشناسی هستیم.

این نهاد که شکل عمیق و درونی، رسانه‌ای و در ارتباط با طیف‌های خاص مخاطبان را در دل خود می‌پروراند، همچنان نیازمند توجه بیشتر و علمی‌تر است، با عنایت به اهمیت وظایف ذاتی این نهاد باید ارتباط روابط عمومی با رسانه‌ها بسیار خوب و موثر باشد اما در عمل می‌بینیم هنوز تا رسیدن به این نقطه فاصله زیادی داریم.

هنوز ارائه اخبار و اطلاعات درست با عنایت به ملاحظات صورت می‌پذیرد و از این رو شاهد نزدیک شدن برخی رسانه‌ها به سازمان و دور شدن بقیه از آن سازمان هستیم.

با این وجود در هر نهادی که شاهد حضور افراد متخصص، تحصیل کرده و قدرتمند در نهاد روابط عمومی هستیم، این تعامل چهره بهتری به خود گرفته است.

واقعیت امر این است که در این حوزه نیازمند شفاف‌سازی و ایجاد تعامل با رسانه‌ها هستیم، زیرا دیگر مرزها اطلاع‌رسانی انحصار خود را از دست داده‌اند و اگر روابط عمومی از دادن اطلاعات دقیق و صحیح خودداری کند یا با تاخیر به این اقدام مبادرت ورزد، این خلاء از سوی رسانه‌های رسمی و غیررسمی و شبکه‌های اجتماعی پر می‌شود.

فعالیت روابط عمومی سازمان‌ها و نهادهای دولتی، صنعتی، علمی و آموزشی و امثال آن را هرگونه بررسی کنیم، نمی‌توانیم از نقش مهم و اثرگذار آن در جلب همراهی مردم و روند فعالیت‌های سازمان چشم‌پوشی کنیم، امروز اقبال مردمی به سازمان‌های پاسخگو و حافظ ارتباط نشانه‌ای بر موفقیت روند اطلاع‌رسانی ارزیابی می‌شود.

با این وجود همچنان در بسیاری از نهادها و سازمان‌های کوچک و بزرگ شهرهایمان، شاهد درهایی بسته و ارتباط قطره‌ای با مردمی هستیم که مخاطبان اصلی اقدامات این مراکز می‌باشند.

این مورد به همراه چالش‌های دیگری همچون تخصصی شدن و بهره‌گیری از نیروهای متخصص، صداقت و صراحت کلامی،‌ حفظ منافع سازمانی، ارتباطات الکترونیکی، تصحیح دیدگاه‌های منفی سنتی و ده‌ها مسئله دیگر، پیش‌روی بخش روابط عمومی‌ها قرار گرفته و با توجه به گسترش دنیای ارتباطات و تسهیل دسترسی مردم به انواع خبرهای درست و نادرست، نقش روابط عمومی‌ها را در گسترده نمودن شفافیت و صراحت پررنگ‌تر می‌کند.

در این فضای متقابل، مطالبات رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها شکل جدیدی به خود گرفته است. برخلاف گذشته که ادعا می‌شد روابط عمومی تنها یک حلقه واسط بین سازمان و ارباب رجوع است و از آن به صورت دو بعدی و دو سویه تفسیر و تعبیر می‌کردند، در شرایط کنونی این نهاد تخصصی رسالت و مسوولیتی بزرگتر و مهم‌تر پیدا کرده که همان نقش‌آفرینی به عنوان کانون مثلثی است که بخش زیادی از بار فعالیتی نهادها را بر عهده دارد.

حالا دیگر روابط عمومی دو بعدی و  دو وجهی نیست، شکلی سه بعدی و سه وجهی دارد و حالت خطی خود را به تاریخ سپرده است، از این‌رو چه از نظر قالب و چه از نظر محتوا، هر گونه تغییر و تصمیم در دل این نهاد می‌تواند بر سرنوشت سازمان و وضعیت تصمیم‌گیری و برنامه‌های مخاطبان و در نهایت جامعه رسانه‌ای فعال در جغرافیای آن سازمان تاثیر بگذارد.

یکی از مسوولیت‌های مهم روابط عمومی‌ها در عصر کنونی و با توجه به کثرت و تعدد مشکلات و چالش‌ها، تعدیل وضعیت کنونی و اجتناب از دفاع  صرف و جانبدارانه از سازمان است.

روزگاری از روابط عمومی انتظار می‌رفت در مواقع بحرانی و زمان بروز مشکلات که در هر سازمانی می‌تواند روی دهد، اقدام به ارائه پاسخ به افکار عمومی و تکذیب اتهامات نموده و در مقامی بالاتر نسبت به توجیه نقص و قصور و سهل‌انگاری پیش آمده اقدام کند اما شاهدیم اکنون با توسعه رسانه‌های گروهی، افزایش وسعت دید و نگرش رسانه‌ها و به تبع آن افکار عمومی، این واکنش‌های کلیشه‌ای هرگز جوابگو نیست و نمی‌تواند ناجی سازمان باشد.

این مطالبه مردمی و توسعه رسانه‌ها، زمینه‌ساز تغییر نگاه روابط عمومی‌ها و به تبع آن سازمان‌ها در مواجهه با مقوله اطلاع‌رسانی شده و هر چند کند و آهسته، اما به صورت مستمر شاهد بهبود فضای اطلاع‌رسانی و کاهش آسیب‌های پیشین در این رابطه هستیم./فارس

برچسب ها: اطلاع‌رسانیبازوان توانمند توسعهرسانهروابط عمومی
اشتراک گذاری197توییت123اشتراک گذاری49
مدیر

مدیر

مهدنیوز
تمامی حقوق این سایت متعلق به جامعه تحلیل خبری مهد نیوز می باشد.
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • دانش و فناوری
  • فرهنگی و هنری
  • گزارش
  • یادداشت

تمامی حقوق این سایت متعلق به جامعه تحلیل خبری مهد نیوز می باشد.

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

ایجاد حساب جدید!

Fill the forms below to register

تمام فیلدها مورد نیاز است. ورود به سیستم

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم